اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

دغدغه آسیب‌های اجتماعی در «زندگی از نگاه او»

فیلم داستانی «زندگی از نگاه او» با دغدغه توجه به آسیب‌های اجتماعی در شیراز ساخته شد.

دغدغه آسیب‌های اجتماعی در «زندگی از نگاه او»

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فیلم داستانی «زندگی از نگاه او» که با مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در قالب داستانی به مشکلات ناشی از آسیب‌های اجتماعی می‌پردازد، در شیراز ساخته شد.

در همین راستا محمد جاوید کارگردان فیلم داستانی «زندگی از نگاه او» عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع این فیلم اظهار داشت: موضوع این فیلم درام اجتماعی است و از چند داستان و شخصیت‌های مختلف شکل‌گرفته است.

این کارگردان جوان سینما افزود: در این فیلم هر شخصیت آن برخی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی جامعه را نشان می‌دهد.

به گفته جاوید فیلم داستانی «زندگی از نگاه او» که در حال حاضر در مرحله تدوین قرار داشته به مشکلات بیماران ذهنی، اتیسم و قطع نخاعی‌ها به همراه اعتیاد جوانان می‌پردازد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات امروز جامعه کودکان کار و آسیب‎‌هایی که متوجه آنان است، افزود: این آسیب‌ها روزبه‌روز در حال افزایش است و همین موضوع باعث شد که نسبت به آن دغدغه داشته باشم.

جاوید تأکید کرد: در فیلم داستانی «زندگی از نگاه او» به شکل ویژه‌ای به موضوع آسیب‌های اجتماعی پرداخته‌شده است.

این کارگردان جوان سینما خاطرنشان کرد: در این فیلم سعی شده فضاهای مختلفی از شهر شیراز که در آن مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بیشتری وجود دارد، به تصویر کشیده شود.

وی افزود: این تصویرسازی‌ها موجب شده زندگی از نگاه او به‌نوعی به مستندسازی نزدیک شده و این نزدیکی نیز به واقعیت فیلم کمک کرده است.

جاوید در تشریح نقش شخصیت‌های فیلم داستانی از نگاه او نیز گفت: در این فیلم شخصیت‌های داستان هرکدام با مشکلاتی روبرو هستند اما در این میان یک نفر که روزی خودش نیز با آسیب‌های اجتماعی دست‌وپنجه نرم می‌کرده، تلاش می‌کند آنان را به زندگی امیدوار کند.

به گفته کارگردان و تهیه‌کننده فیلم داستانی «زندگی از نگاه او» مدت‌زمان این فیلم 85 دقیقه است و سلمان فرخنده به‌عنوان نقش اول، امیرحسین نعمتی، سیامک صفری‌نژاد، محمدحسین نعمتی، لیلا اشرفی، ثنا فرهادی، سولماز محمدی، الهام حاجی‌محمدی، سام بختیاری‌زاده، مرسانا تهام، آرش حسن‌زاده، هیلدا زارع، سام رحمانی، مریم جانی، حمید بینا، آریا اسماعیلی، رونیکا ملکی، النا شریف‌فرد، بهاره ممل‌پور و نازنین عطایی بازیگران جوان شیرازی هستند که در این فیلم داستانی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

جاوید با قدردانی از حامیان این فیلم داستانی ازجمله سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز، بهزیستی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس تصریح کرد: امروز نیروهای جوان نیازمند حمایت همه‌جانبه مسئولان هستند که امیدواریم این مهم بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گیرد.

این کارگردان جوان که سابقه کارگردانی در فیلم سینمایی «شب قمردر عقرب» را نیز در کارنامه خود دارد، تهیه فیلم سینمایی «بیست‌وهفت سال خیال» که موضوع آن اجتماعی است را نیز در برنامه آینده خود دارد.

در ادامه این نشست خبری لیلا اشرفی تهیه‌کننده دیگر فیلم داستانی «زندگی از نگاه او» نیز در سخنانی به ابعاد دیگر این فیلم داستانی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه این فیلم در مدت بیش از سه ماه در شهر شیراز تهیه شده است، اظهار داشت: زندگی از نگاه او با حضور پررنگ هنرمندان جوان تئاتر ضبط و تولید شد که امیدواریم در کاهش معضلات اجتماعی جامعه تأثیرگذار باشد.

 اشرفی که تاکنون هشت فیلم کوتاه و پنج فیلم بلند 90 دقیقه‌ای را با موضوع‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی تهیه‌کنندگی و سرمایه‌گذاری کرده است، افزود: در صورت صدور مجوز، ساخت 2 مستند و یک تله‌فیلم در دستور کار آینده بنده خواهد بود.

این تهیه‌کننده حمایت از نوجوانان و جوانان هنردوست را یکی از اولویت‌های کاری خود دانست و گفت: از مسئولان توقع داریم در تولید فیلم‌های اثرگذار به‌خصوص در مباحث آسیب‌های اجتماعی، همکاری خود را از ما دریغ نکنند.

به گزارش فارس فیلم داستانی «زندگی از نگاه او» به تهیه‌کنندگی مشترک لیلا اشرفی و محمد جاوید، قرار است پس از شرکت در جشنواره‌های داخلی و خارجی، بعد از ایام تعطیلات نوروز اکران شود.

انتهای پیام/76018

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول